top of page

Het Bk .

Het BK , iets wat al heel het seizoen in ons hoofd zat was zondag in Jeneffe (Namen) de wedstrijd waar het niet om een beker of bloemen te doen was maar om de driekleur .

Fabio hoorde hier toch bij de favorieten ;zeker na zijn 7 zegens dit jaar , maar een BK moet eerst gereden worden natuurlijk , en de volledige voorbereiding ging perfect .

Het parkoer was mega zwaar met een klim van 15% en de warme zon met 30° zou het er niet makkelijker op maken . De tactiek van ons was simpel , alles op Fabio , hij moest zorgen dat hij met zo weinig mogelijk krachten aan de finale kon beginnen en mijn conditie was goed genoeg om daar voor te zorgen . Meer dan 100man stond er aan de start , ook omdat het 2 reeksen waren die samen van start gingen met alle sterke renners aanwezig . Zoals we in de Ecw weten waren er al van bij de start aanvallen met telkens sterke renners die een kloof probeerde te slaan met het grote peloton .

Al in de 2de ronde ging in zelf tempo maken in het peloton , ik wou niet dat er een groep te ver wegreed en reed zo vooral het stuk voor de klim op kop , zo kon ik van ronde 2 tot 7 de meerdere ontsnapping in het zicht houden tot max 30sec , dit zorgde natuurlijk dat ik al snel veel krachten verspeelde , maar dat had ik er graag voor over om zo mijn broerke naar een zege te helpen .

Maar Fabio voelde zich niet goed , was het de warmte of iets anders , geen idee .

maar de koers duurt 80km en hij wou zich niet zo snel gewonnen geven , in ronde 4 en 5 probeerde hij er door te komen zo ging hij met wat aanvallen mee maar vond nooit de goeie benen tot in ronde 7 het vat leeg was op de klim en moest zo passen en verspeelde hij zijn winst kansen . hij zou nog doorfietsen en 12de worden maar de teleurstelling is er natuurlijk.

Ikzelf zat in groep 2 en toen ik hoorde dat Fabio er niet bijwas was er meer woedde dan teleurstelling , ik wist hoeveel hij er voor getraind had enzo .

ik had al aardig wat krachten verspeeld maar in zat maar op 20-30sec van de kopgroep en probeerde dan maar de aansluiting te maken . tja wa moet ik nog vertellen , 1woord mss wieltjeszuigers ? ik eindigde op 9de plaats klaar , op naar de volgende . Carlo

bottom of page