top of page

Fabio overklast de rest in Lommel


Mooi weer en een verlengt weekend. Hierdoor konden we met frisse benen aan de start verschijnen aan de wedstrijd in lommel.

Een mooi deelnemersveld zorgde voor een mooie koers.

Al van in de start werd er goed doorgereden en zowel mezelf als Fabio probeerde met alle aanvallen

mee te springen.

Maar de beginfase zat redelijk gesloten, te veel frisse benen en iedereen wilt natuurlijk in die juiste ontsnapping mee zijn.

In de 3de ronde werd de gas nog eens opengedraaid en zo konden we ontsnappen uit het peloton.

Met een man of 12 waren we vanvoor en zo hebben we het graag, de koers hard maken en dan de koers naar ons toe trekken.

Maar het lot besliste anders bij mezelf, een platte batterij (van mijn achterderraileur) zorgde ervoor dat ik een stop moest inlassen om het probleem op te lossen en met wat geluk kon ik nog achteraan het peloton plaats nemen.

Vanvoor waren de vogels vliegen, ik probeerde zelf nog een tegenaanval met 2, maar tegen een 10 koppige kopgroep kregen we het gat niet toe.

Terug in het peloton sprong ik nog met alle aanvallen mee en probeerde er nog beste van te maken.

Fabio zat mooi in de eerste groep en ook al was de verstandhouding niet altijd perfect het tempo bleef er toch in en zo was er een mooie kloof met het peloton die uitliep tot boven de minuut.

In de Finale reed hij bij het ingaan van de laatste ronde al weg van zijn metgezellen en met een laatste ronde van 44.8km/per uur solo, was er een mooie overwinning bij op zijn palmares.

bottom of page