top of page

1+2 in Berleur !

Berleur , eindelijk een koers met wat hoogtemeters , en hier keken we al even naar uit .

Zeker omdat Fabio hier vorig jaar gewonnen had ,en ikzelf dit als mijn favoriete parcours aanduid waren we gebrand om ons hier te laten zien en liefst vanvoor .

Het deelnemersveld was tot onze verbazing klein , toch wel jammer voor een zeer goede organisatie , autovrij . Maar laten we dan maar zeggen de personen die er niet bij waren ongelijk hadden .

Bij de start was het tempo niet al te hoog en het was eigenlijk wachten tot ikzelf de eerste prik zou uitdelen .

bij ronde 4 van de 25 was het dan zover en deze aanval zorgde al dadelijk dat we met de 4 beste vanvoor weg waren van het peloton .

Fabio en ikzelf , Kurt die reed voor 1ste plek master 2 en Manuel , de persoon die vorig jaar nog 2de was hier en zaterdag 3de dus zeker in goede doen .

Mijn mede gezellen vonden het wel goed denk ik met 4 maar ikzelf dacht daar toch anders over en wou zo snel mogelijk van Manuel af , met een snedige versnelling kon ik al dadelijk een kloofje slaan en 5km verder had ik al een 20sec , tot Fabio het goed vond en in een ruk de aansluiting kon maken bij mezelf maar dan zonder Manuel .

Kurt zat bij ons maar het waren Fabio en ikzelf die het tempo hoog hielden en afwisselend ons kopwerk deden .

Toen de voorsprong groot genoeg was konden we met een gerust hart de zware rondjes verder afwerken met 3 . (Kurt die sowieso won bij de 40+ liet ons begaan voor een mooie foto :) )

De laatste klim had ik met Fabio nog een laatste sprint wie de zege mocht naar huis nemen , maar ik moest nipt de beresterke Fabio laten gaan op de steilere stukken .

bottom of page