top of page

Fabio Wint alpe d'huez in Grace-Hollonge

Fabio pakt de zegen op het moordende klim parcours in Luik .

Na 18 ronden met een totaal van 1500HM was het Fabio is na 2u de armen in de lucht mocht steken .

Carlo was na 1u koers nog mooi mee in de kopgroep , zijn sterkste deel van de wedstrijd moest nog beginnen toen hij jammer genoeg lek reed .

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De koers in Grace-Hollonge mochten we echt niet missen , het zou de 3 de koers zijn op 3 dagen maar zelfs s'avonds na een werkdag was het dit wel waard .

De omloop is iets speciaals , 18keer een beklimming van 4min omhoog op volle snelheid met hierna een afdaling recht omlaag met snelheden van 80 per uur .

Het is eigenlijk gekkenwerk zeker omdat er zo hard gereden word dat het meer een mentale kwestie is dan een fysieke .

De lichtgewichten proberen al van in ronde 1 het tempo zo hoog mogelijk te maken zodat er nog voor half koers enkel de allerbeste overblijven . Ikzelf zit op overlevingsmodulus op deze omloop met mijn 82kg is dit echt op de macht klimmen en zorgen dat ik mee ben vooraan .

Uit ervaring weet ik ook dat dit tempo geen 2u kan gefietst worden en dit was deze keer ook zo , ik moest natuurlijk mega diep gaan maar na 1u koers zat ik nog steeds bij de beste klimmers vooraan toen het tempo wat begon te stagneren .

Fabio voelde zich net als de vorige 2 dagen sterk maar ook hij is geen lichtgewicht ; 76kg en hij heeft kracht genoeg hiervoor enkel is het gewoon mega moeilijk om dit zoveel ronde achter elkaar opnieuw te doen .

Toen de wedstrijd meer naar de finale begon te lopen en de grote schifting gebeurd was was het wachten op de finale ronden , jammer genoeg reed ik lek en kon ik mijn sterke basis niet gebruiken .

Fabio zelf probeerde alles toe te houden en zo weinig mogelijk krachten te verspelen tot de laatste beklimming .

Op de laatste helling was het niet de sterk rijdende Mosbeux of Defosse die de sterkste bleken maar wel een onbekende Jurgen Wittemberg , een jonge gast die verdomd hard omhoog ging .

Fabio probeerde hem af te schudden maar dit lukte niet op de klim ( 28gem op 1.6km klim tegen 5%) de 4 achtervolgers verloren 20sec .

Toen moest het maar in de afdaling gebeuren , het was nek aan nek voor de begeerde overwinning maar het lukte .

De 15de zegen dit jaar voor team Porco .

bottom of page