top of page

Tegenslag en teleurstelling in Polen

Het WK in Polen , de laatste maand stond alles in het teken van deze wedstrijd .

Iedereen die ons volgt weet ook dat dit na ons super seizoen nog een mooi extraatje zou kunnen zijn , maar helaas waren de uitslagen niet wat we op voorhand gehoopt hadden .

In de aanloop naar dit event hadden we niets aan het toeval overgelaten , we hadden al onze laatste wedstrijden gedomineerd en zelfs een volledige week overgeslaan met koersen om op volle sterkte en frisheid deze super vorm door te trekken naar dit WK . De 900km met de auto hadden we vrijdag afgelegd , met hulp van onze ouders ! daardoor konden we de laatste 100km van de omloop goed verkennen op zaterdag . Het was warm 32 Graden , met toch wel wat wind , en dit zouden onze grote vijanden worden op raceday .

De start op zondag werd om 9u al gegeven maar doordat de startboxen al vol liepen met renners 45min op voorhad was het met een 200 man per reeks goed druk .

Fabio en ikzelf stonden apart in deze wedstrijd , Fabio bij de -35j ,ik in een reeks tussen 35-40j .

Fabio

Zijn wedstrijd verliep niet gelijk het moest , al van in de start werd er met de wind mee heel hard gereden en het was hierdoor echt moeilijk opschuiven naar voor .

Na een 8km kon er al een groep wegrijden van een man of 10 , en toen Fabio eindelijk vooraan kwam was het al achtervolgend geblazen .

De wedstrijd was lang , 150km moest er gereden worden maar het werd als maar warmer en benauwder .

Na lang proberen om weg te geraken met een 2de groep uit het peloton voelde hij zich goed maar kon hij door de vlakke omloop niet het verschil maken .

In de laatste kilometers was het moraal wat weg , vooral door de warmte toch .

Hij nam beslag op een 27ste plaats . Met meer dan 200 aangekomen renners en makkelijk 30 verschillende nationaliteiten .

Carlo

Mentaal en fysiek was ik er klaar voor , anders dan de andere wedstrijden dit jaar voelde ik echt dat deze reeks voor mij was , de 150km in de warmte en de wind op het parkoer waren duidelijk in mijn voordeel en omdat ik geen jong mannen in mijn reeks had voelde ik al van in begin van de wedstrijd dat deze goed te controleren was .

De start verliep gelijk ik verwacht had niet mega snel en ik verstopte me zoveel mogelijk in de eerste kilometers rond de 20ste plaats om in het 2de deel van de wedstrijd het verschil te gaan maken .

Maar na 32km was er al een valpartij voor me , ik geraakte niet stop en viel ook , zelf had ik geen schade maar mijn shifter stond scheef en het duurde een 45sec voor ik terug op de fiets zat .

Opgeven dat was helemaal niet mijn gedacht op dat moment en ik begon aan mijn achtervolging , ik kreeg een kleine Mexicaan mee die me af en toe probeerde te helpen geen volgautos ofzo in onze wedstrijd dus ik zou het op eigen krachten moeten kunnen dichten .

Door het slechte wegdek en de wind op de flank was het precies een inhaalrace , in het peloton ging het ook hard en loste de ene renner na de andere en ik zat onder stoom en vloog ze een voor een voorbij ,

Na 18km kon ik de aansluiting met het peloton terug maken .

Het gevoel was goed en toen ik een gel nam reed er een renner gewoon mijn voorste spaken eruit , ik kon geen kant op en daar stond ik dan , race over en op 50km afstand .

Mijn droom spatte uiteen en zeker na de uitslag te zien achteraf een zware domper .

Na meer dan 3u wachten was er eindelijk een bus voor mij op te pikken teug naar de start .

Een ervaring was het zeker en ik ben blij dat we dit avontuur zijn aangegaan .

Door omstandigheden verliep het niet zoals we wouden maar dit is natuurlijk iets dat je niet altijd in de hand hebt .

Toch willen Fabio en ikzelf iedereen zeker nog bedanken voor de steun die we gekregen hebben !

We hadden dit zeker nodig .

We laten ons niet klein krijgen door dit voorval en zullen in de toekomt er opnieuw vol voor gaan .

bottom of page