top of page

Retie is van ons ! #1 en #2


Koers op een woensdag , 2uurtjes eerder stoppen opt werk om op mooie omloop te staan om ons nog eens te tonen in 2019 .

We hadden deze koers vorig jaar ook gereden maar toen was de overwinning voor Niels , hierdoor wisten we dat op deze volledig vlakke omloop we ons koppeke erbij moesten houden.

Er stonden een aantal snelle mannen aan de start zoals Houben , Apers en De schutter en zo was het koersverloop ook , telkens als er iemand van de 10 favorieten in de aanval ging was er reactie , niemand wil de boot missen en op een snelle omloop als deze is het in het peloton makkelijk volgen .

Wanneer er iets minder bekende renners in de aanval gingen was het vaak dat deze een voor sprongetje kregen , maar als de pees in het peloton er terug inzat kwam het toch telkens terug samen .

er waren 9 ronden te rijden en telkens was er een kleine premie te verdienen , Fabio pakte er 3 , zijn benen waren weer terug in orde en hij reed rond als een echte kampioen .

Tot 2 keer toe waren Fabio en ikzelf even voorop op het peloton maar deze wedstrijd met 2 afwerken was zelfmoord en zo kwam het in de finale toch op een sprint aan .

In de laatste ronde zat iedereen op de sprint te wachten , maar ik zat toch met de aanval van vorig jaar in mijn hoofd Niels ging toen op 4 km van einde aanvallen en bleef het peloton voor , dit jaar probeerde hij het opnieuw maar zijn aanval mislukte ikzelf rook mijn kans en ging op 3 km vol mijn kans , Fabio liet het gat en sprong op alles wat achter mij wou rijden .

Eenmaal vertrokken is er geen weg terug en 3 km lijkt niet veel maar rijden tegen 47 per uur duurt dan een eeuwigheid , vol geven en niet omkijken , ik zag de meet korter komen en de tegenstand verder achterop geraken ,

Fabio zorgde dat ik won , maar zelf wou hij natuurlijk ook zijn snelle benen laten zien ,

in de laatste sprint was hij onklopbaar en zo konden we samen deze zege vieren !

bottom of page