top of page

Carlo in Kerniel

Zondag stond de wedstrijd in Kerniel geprogrammeerd , Carlo stond deze keer aan de start zonder zijn broer die een verlengt weekend met het gezien op vakantie is .

Er moesten 28 ronden van 4km gereden worden goed voor 133km , dit in 26 graden en met een stevige klim .

Door de vele deelnemers was het op begin weer gelijk gewoonlijk het eerste uur overleven en wachten tot er ruimte vrijkwam.

Het tempo lag best hoog en er werd zo goed als alle ronden stevig naar boven geknald .

Ik voelde me best goed en probeerde me zoveel mogelijk te verstoppen , ik wou een goeie finale rijden en dan moet je soms u wat rustig houden op begin . Dit lukte goed en na een 80 km besloot ik om mee de wedstrijd te maken , ik vond dat het tempo wat wegzakte en besliste daarmee voor de aanval te kiezen , ik kreeg telkens sterke renners mee rond mij , zoals Joren Segers , of Cedric Ramakers ,Laurens Sweeck maar toch gaf het peloton maar max 5 sec en dan weet je dat het moeilijk word .

Ik denk dat ik een aanval of 5 geprobeerd heb tot de laatste ronde inging .

Ik zat best goed gepositioneerd voor de finale maar in de klim besliste mijn benen er anders over . Ik finishte best wel teleurgesteld 48ste , maar als je kiest voor de aanval is meestal die sprint minder .

beelden tv limburg link

En ik mag toch wel terug kijken naar een goeie sterke wedstrijd waar ik best mijn mannetje sta tussen de beste elite renners . Nu 2 weekend vakantie voor Carlo , Fabio rijd volgend weekend in Nieuwrode !

videobeelden zijn van de camera achteraan , de voorste camera ben ik onderweg verloren , gelukkig teruggekregen na de wedstrijd . er zijn ook beelden van de fiets van Joren Segers deze kan je hier bekijken ,hier zie je carlo bv rond min 15 en meer natuurlijk .

bottom of page