top of page

Lommel kristalpark koers opnieuw massasprint.

Opnieuw een vliegmeeting .

Dit weekend was het te doen in Lommel , op een volledig vlak industrie terrein met 8 rotonden en 2 brugjes per ronde .

Met alle toppers aan de start was het van begin tot einde koers , 46.5 gem zorgde ervoor dat aanvallen nooit echt lang draagden zeker omdat er altijd wel een team niet mee was in de ontsnapping . Fabio staat voor rest van jaar met zijn winterkader aan de start , maar zijn benen waren weer zeker in orde .

Hij hield zich redelijk afzijdig en de openingsfase maar toen de wedstrijd eindelijk begon open te barsten was hij op punt .

Hij gokte dat er in de laatste 3 ronden een aanval voor zou blijven om zo de massasprint te ontlopen, maar geen enkele van de aanvallen hield stand . In de laatste sprint zat hij van te ver in de wind en dit zorgde voor een 14de plaats .

Ikzelf kon me goed handhaven bij de betere renners en na een kleine aanval samen met Fabio en Belgisch kampioen Jelle Mannaerts, had ik al begrepen dat er voor mij geen top 10 plaats meer inzat .

Hierna kon ik niet echt een stempel meer drukken op de wedstrijd en moest eigenlijk de wedstrijd verder ondergaan dit zorgde ervoor dat ik niet genoeg van voor zat toen de sprint begon en besliste dan om niet mee te doen in het gedrum en eindigde achteraan als 68ste van de 148 deelnemers . Het niveau dit jaar is immens en het zijn ook vooral u23 renners die de wedstrijd anders maken dan vorig jaar . Normaal is er volgende week een wedstrijd in luik , en we hopen dan ook stilletjes dat hier wat hoogtemeters inzitten . We zijn benieuwd .

bottom of page