top of page

SAINT-GEORGES

Voor de verandering was er nog eens een koers en omdat het mooi weer was hadden we besloten om met de fiets te gaan .

Het was een warme zonnige dag en de omloop had deze keer eens potentieel . Ikzelf had eindelijk eens een goed gevoel te pakken en besliste dan ook om mee de wedstrijd te maken , zo probeerde in zo veel mogelijk

de wedstrijd hard te maken om zo in een sterke groep voorop te geraken .

Fabio zijn gevoel was minder en dit had waarschijnlijk met de warmte te maken , te warm is voor hem meestal een strubbeling , maar eigenlijk merk je hiervan weinig als je samen met hem in de wedstrijd rijd .

Als Fabio doortrekt puft het peloton en word hij als een magneet achtervolgt , is is meestal na 1u30 dat dat het krampgevoel optreed door het hoge zoutverlies .

Er waren weer tal van aanvallen maar de juiste aanval was van een sterk duo dat rond 1u wedstrijd een voorsprong "kreeg" , ze hadden 35 sec en ik besliste om mee te doen in de achtervolging . Op de finish bleven deze jongens nipt voor ook al door de hulp van gedubbelde renners.

Fabio deed in de voorlaatste ronde een aanval en kreeg Logan mee , met hun 2 hadden ze een kleine voorsprong maar Logan zijn tempo was niet hoog genoeg en in de achtervolgende groep werd alles gedaan om deze aanval teniet te doen .

Ik voelde me nog goed en dacht op 1 ronde van het einde dat het al gedaan was deed mijn eindsprint en hoorde de bel .

Lap dacht ik ,nog een ronde . De overgebleven groep van een man of 40 die nog in het mega kleine uitgedunde peloton zaten zag ik terugkeren en net wanneer ik ingelopen werd was het Rutger Wouters die zijn aanval inzetten , ik pikte als 5de in in het treintje en dacht hier zit ik goed mee tot de 3 renners 1 voor 1 moesten lossen uit het wiel , dit zorgde ervoor dat ik 3keer een gat moest toe rijden op een ontketende Wouters .

De laatste keer was er te veel aan juist na de bocht en ik werd daarna terug bij gehaalden, liet me dom door te veel renners passeren voor nog een mooie uitslag , in de laatste kilometer zaten er mega veel bochten en eindigde dus 17de .

Fabio dacht na zijn aanval even half rondje op adem komen maar zijn benen waren niet goed genoeg voor eer top 5 en besliste daarom om in de bochtige finale geen onnodige risico's te nemen en eindigde 34.

Volgende week staat het snelle zolder op het programma .

bottom of page