top of page

Fabio Pakt de bloemen in Rhisnes !

Fabio doet het opnieuw ,

Op woensdagavond in de open reeks wint hij met een aanval in de laatste ronde . Carlo eindigde 16de hij deed zijn ultieme aanval op 2 ronde van het einde , toen hij terug gegrepen werd door het aanstormende peloton was het aan Fabio .

Overwinning 12 al voor de Broers Porco !


Omdat het weer super was, en er een avondkoers op de kalender stond was ik (Carlo) gemotiveerd om hier te rijden , Fabio besliste op het laatste moment om ook mee te gaan .

Fabio stond aan de start met zijn gloednieuwe BK-trui , dit zorgt natuurlijk voor een zalig gevoel maar toch ook wel een kleine druk .

Voor ons is eigenlijk elke wedstrijd mentaal wat moeilijk , er word van je verwacht dat je toch wint en dit lijkt evident maar dat is het zeker niet .


Er stond een pak volk aan de start , het is een tof rondje met vele bochten en slechts 50km .

Door de weinige kilometers is het altijd moeilijker om te winnen, zeker ook nu ze het korte klimmetje uit de omloop hadden moeten halen wegens modder en zand op het wegdek .

De tegenstand blijft meestal het eerste uur ook fris en dat wil zeggen dat ontkomen aan het peloton bijna onmogelijk is .

Alle ogen waren woensdag dan ook op Fabio en toch ook wel ook op mezelf gericht .

Er werden geen cadeaus gegeven, als er een versnelling kwam zat niet enkel veel volk gereed om mee te doen ook werd er zelfs geroepen als Fabio zijn benen nog maar opspande om aan te zetten .


In de wedstrijd werd er aanvallend gereden maar meer dan 10sec kreeg echt niemand en het zag er naar uit dat er wel eens een sprint zat aan te komen .

Ikzelf had het idee om mijn ultieme aanval ergens te doen rond 3-5km van de meet en wachtte op het juiste moment .

Toen ik een gaatje zag boven op het hoogste punt van de omloop zette ik vol aan . Ik kreeg dadelijk reactie achter me maar in het wiel geraakte ze niet , het was echt alles of niks en ik fietste een 10sec bij elkaar .

Maar achter mij bleef het tempo verschroeiend , er bleef vol achter mezelf gereden worden en 2km later werd ik terug gegrepen .

Fabio zat heel de tijd in positie 4 en toen bij het ingaan van de laatste ronden op het flink oplopend stuk hij zijn versnelling inzetten was het enkel Maxime Haot die in het wiel mee kon glippen .

Fabio zat weer met super benen maar max nam niet over , hierdoor konden 3 sterke renners terugkeren waaronder Dylan .

Het was een beetje pokeren . nog 3min naar de meet met 4renners in u wiel is dodend dus Fabio liet maxime rijden en het was aan de rest nu om ook mee te werken .

op 1km van de meet had Max toch een 7sec en er was voor Fabio geen keuze , omdat hij 20sec had kunnen rusten kletste hij weg van zijn tegenstanders op weg naar de koploper .

Alles doet pijn op dit moment maar de overwinning is des te zoeter , zeker in die Belgische trui die voor extra krachten zorgt .

In de laatste meters ging hij dan ook op en over Max en kon zo zijn handen in de lucht steken !


Ikzelf was na mijn aanval rond positie 7 terecht gekomen , en kon na een stukje afdaling al terug over goeie benen beschikken .

Natuurlijk moet ik als Fabio vooraan zit wachten , extra aanvallen zouden de sprinters van het peloton mss terug naar de koplopers kunnen brengen .

Ik wou daarom meedoen voor de laatste eindsprint .

ik zat rond plaats 5 , maar in de laatste bocht moest ik in de remmen , en werd pas 16de .







bottom of page