top of page

Fabio pakt de zege in Kortenaken !


Kortenaken .


Na 6 wedstrijden bij de amateurs/master was het nu tijd voor onze eerste echte elite koers in Vlaanderen .

We hadden hier al eerder naar uitgekeken, ook al omdat dit een totaal andere wedstrijd is.

Veel meer deelnemers en veel hoger niveau en 1 u langer !

Het was een donderdag en je zou zeggen er blijven veel renners thuis maar dat was toch deze keer niet het geval, zo een sterk deelnemers veld had ik echt niet verwacht en met namen zoals Rutger Wouters, Brent Cle, Han De Vos, Noels Sven ,Timmermans Tom, Vinny Bzdenga, Enz.. , zou dit niet zomaar geklonken worden .

De 2 eerste ronden ging het niet echt snel . Het was echt drummen en met een voltallig fris peloton is het altijd even wachten tot alles op een lint getrokken word.

Er was wel een eerste ontsnapping maar echt bang dat deze tot de finish zou dragen had ik niet .

In ronde 3 begon het dan echt rondjes van 46-47 per uur op elkaar volgend en met zo een snelheid dacht ik niet dat we een massasprint zouden kunnen ontlopen .

Toen rond de 45km al gaatjes begonnen te vallen door de eerste vermoeidheid kon ik met stevige inspanning met een kopgroep van 12 weggeraken .

Het draaide aardig vooraan en even dacht ik dat dit wel eens de juiste ontsnapping kon zijn maar na een 35km in de aanval kwam het peloton terug aansluiten .

Fabio vertelde achteraf dat er verschillende teams vol gereden hadden in de achtervolging en dan kan het snel gaan natuurlijk .

Fabio had in de tussentijd zich wat verstopt omdat hij het ploegenspel moest meespelen. In de laatste 4 rondes regende het aanvallen en het was vooral Fabio en Rutger Wouters die er echt vandoor wilden gaan, ook Nils Heyns ; zeer sterk bezig momenteel, mengde zich in de debatten .

Er was geen ontkomen aan: alles bleef samen tot in in de laatste ronde tot ik besloten had om Fabio bij te staan met al mijn krachten .

Het ergste wat er kan gebeuren is dat je ingesloten geraakt en dan niet kan reageren . Daarmee dat ik meer van voor ging rijden om dit te verhinderen en zo Fabio goed te vergezellen. Met nog een 5km te rijden zat ik mooi vooraan en zag een kans om stiekem weg te schuiven .

Ik keek om en zag Fabio komen , zou dit lukken met 4renners . Het peloton keek naar elkaar en dit was de uitgelezen kans voor ons om te grijpen .

Ikzelf zat volledige op de limiet en had ik in mijn hoofd al alles op Fabio gezet . Er konden 4 renners extra aansluiten maar van het peloton was geen sprake .

Toen ik zag dat Fabio volledig zijn ding kon doen moest ik passen en eindigde achteraan het peloton . Voor Fabio was de finale begonnen: hij kon mooi mee glijden en op de laatste klim plaatse hij zijn aanval .

Er was direct een gaatje , hij kon vol kracht blijven zetten en zo de laatste kilometer solo blijven gaan naar de winst .

Super tevreden natuurlijk en dat belooft voor de rest van het jaar !






bottom of page