top of page

Mopertingen ( Bilzen ) Plaats 2 voor Carlo

Koers op vrijdag kort bij thuis , dan wil je altijd graag meedoen .

Fabio zat in centerparks Lommel en kon er niet bijzijn maar

Carlo stond er wel bij aan de start in Mopertingen , vlak bij thuis had hij er zin in , ook al omdat zijn 2 zonen spelen bij Belisia en hier de start was .

Er waren talrijke supporters opgedaagd en dit was super om te zien , alleen jammer dat er zo weinig renners aan de start stonden .

Van bij de start was de gas al vol open bij sommige renners .

Het was niet dat deze koers Fun noemt dat die mannen niet kunnen fietsen .

Kris Bunkers , Nils Vreys en Kevin Simons , geen mannen om even zomaar achter te laten en dit zorgde al dadelijk op dit lastig moeilijk rondje dat de deur achteraan volledig open stond .


Zelf probeerde ik niet de forcing te voeren , ik wou toch een mooie uitslag rijden en dan moet je wat opletten met gekke dingen te doen , maar achteraf gezien heb je geen keuze , als je rijd voor de winst moet je meezijn en dat wil zeggen gas geven . Na tal van aanvallen zag je al vlug dat Vinny Bzdenga de beste man in koers was en hij de man was om in de gaten te houden , dit lukte me aardig en toen hij op 35min de gas vol open trok zat ik in zijn wiel en viel het tempo niet meer stil .

Het was Kris die niet opgaf en weigerde om de handdoek in de ring te gooien , ik dacht met 2 heb ik meer kans dan met 3 en ik ging dan ook vol mee met Vinny om Kris eraf te rijden , even leek dit niet te lukken maar na een zeer snelle ronde moest hij dan toch de rol voorin lossen .


Toen ik als duo voorop zat was het voor mij wachten op de finale , maar ik voelde al snel dat op dit parcours ik het echt lastig had , zoveel bochten en stukken omhoog maakte het niet makkelijker .

De trainingsrit van gisteren (172km) leek eerst geen problemen te geven , maar de kuitjes en de rug voelde ik toch wel en toen Vinny me verraste op 2 ronden van het einde was ik niet in staat om terug naar het wiel te rijden . De laatste 2 ronden nog alles geven maar Vinny had eerst 4 sec en later 10 .

Ik kreeg het niet toe en strandde moe en voldaan op plaats 2 .

een leuke koers kort bij thuis .






bottom of page