top of page

3de en 5de XC in Sankt Vith !

zaterdag stond de xc wedstrijd opt programma in sankt vith .

we waren hier vorig jaar ook geweest en wisten dus dat het een prachtig parkoer was .

zwaar met stevige klimmen ,maar zo hebben we het graag .

dit keer stond de start gepland om half 1 en hadden we voldoende tijd om parkoer uitgebreid te verkennen .

ook al was er regen parkoer lag er goed bij .

fabio stond op rij 1 en ikzelf op de 2de rij dus goed voor dadelijk vooraan mee te starten .

fabio had een kopstart en kon zich op lange rechte stuk mooi in de kopgroup nestelen in de eerste aanloopstukken . ikzelf zat in positie 7 en kon pas echt opschuiven naar positie 4 op lange klim achteraan het parkoer . hier voelde ik me sterk en kon dadelijk een 50m uitlopen op mijn achtervolgers . fabio nam bij eerste echte klimmen zijn eigen tempo en kon daardoor strak tempo rijden op positie 3 .

onderaan de afdaling zat fabio 15sec voor op mezelf , maar in mijn wiel waren 2 personen teruggekomen , ( snelle dalers) . hierdoor kon ik op de vlakkere stukken me in wiel nestelen en kon zo bijna de volledige ronde 2 in robin zijn wiel rijden tot we bij start finish bij fabio kwamen aansluiten .

met nog 1 ronde te gaan werd het hierdoor nog spannend , met 3 man strijd voor de 3de plaats .

al snel zag ik dat ik de mindere van de 3 was en hoewel ik robin bij de klimmen nog op 10m had moest ik hem aten lopen op de vlakkere stukken tot hij defenitief weg was , voor mezelf zat er een 5de plaats in , waar ik toch tevreden mee was . voor fabio was anders hij was duidelijk de sterkere bergop en kon zeker 100m wegrijden en had de beste papieren op de 3de plaats , toch werd het nog spannend , robin kon door de afdalingen nog terugkeren tot in het wiel en er moest dus gesprint worden .

fabio vertrok op kop op de toch wel lange finishlijn maar hij was sterk genoeg om robin af te houden .

zeer geslaagde wedstrijd en toch plezante dag ondanks de regen !

bottom of page