top of page

podium op Achouffe marathon

na een week ziekte en antibiotica had ik toch nog ergens de hoop om aan de start te verschijnen van de marathon in achouffe , omdat de conditie goed zit en ik vorige weekend Gomzé heb moeten missen had ik echt mijn zinnen gezet op deze 60km .

bij de opwarming die deze keer zonder broerke fabio was (die thuis moest blijven wegens blockage in de rug ) was het nog aant regenen maar eenmaal aan de start was het aangenaam warm , toen ik even rondkeek zag ik toch enkele goeie fietsers en wist ik dat ik een goede dag moest hebben om hier vooraan te rijden .

eenmaal het startschot geklonken schoof ik direct naar voor om de startklim voor mijn rekening te nemen .

hierdoor kon ik eigen tempo rijden en als eerste de afdaling induiken .

parkoers lag er na de vele regen modderig bij, maar op enkele stukken na ging het behoorlijk goed . de eerste 20min gingen goed maar ik miste toch dat wedstrijdritme (zeker van de marathons) .hierdoor had ik besloten om de eerste 2 twintigers te laten rijden en mijn eigen tempo te rijden .

hierna kreeg ik het gezelschap van wim dilien en al snel hadden we allebei begrepen om zo goed als mogelijk samen te rijden , nadat we 1 van de koplopers hadden ingehaald en achtergelaten, reden we zo op podiumkoers .

na 1u koers vond ik echt men ritme en kon ik mijn wagentje aanhangen bij mijn iets sterkere metgezel , hij zorgde ervoor dat het tempo er mooi in bleef .

toch had ik op meerdere klimmen een voorsprong bij het bovenkomen ,klimmen in de modder ging me goed af en maakte bijna geen fouten , maar omdat het toch 3u rijden liet ik hem telkens terugkeren door een tandje minder te trappen . na 2u koers begon de vermoeidheid in de benen te overheersen met zelfs bijna krampen in de bovenbenen .

maar ik had vandaag mijn vrouw en zoon aan de finish staan en dit gaf me extra motivatie om op de tanden te bijten en toch niet te lossen .

op een 10tal km van de streep was er weer een klim waar ik bovenaan bij het draaien niemand in mijn spoor zag zitten en besloot van toen af vol gas richting finish te gaan .

wim kon in de vlakke stukken toch het gat dichten en richting finish probeerde hij meerdere keren me eraf te krijgen zonder succes ,

dit ging een mooi sprint worden dachten we beide maar blijkbaar lag de finish vlak na een bocht in een afdaling . balen dus .

had toch graag een klim of iets van sprint gehad in de laatste 5km maar mocht niet zijn .

ik werd 3de algemeen , 2de m1

na 3u wachten op de prijsuitreiking moest ik jammer genoeg nog voor podium door . dus geen foto .

weet niet waarom ze zo lang wachten als de uitslag al 2,5u ophangt .

op naar volgend weekend zelfde regio andere marathon !

carlo

bottom of page