top of page

winst in houffalize !!

een dag in kleur afgesloten Ik had men zinnen gezet op de houffamarathon na mijn winst van vorig jaar .

De conditie is goed had achouffe marathon in de benen en zonnetje scheen al s'morgens .

Alleen vertrokken want mijn broer ging naar Meerhout voor de atbcross , maar goed ook want na luik sta ik stil op autobaan met pech .

Snel fabio gebeld voor de auto en pechdienst voor eigen auto , van auto gewisseld en was nog net op tijd aan de start . ( merci christel voor mijn nr af te halen & broerke voor op te rijden !! ) .

Stond redelijk veel volk aan de start da ik kende en zonder opwarming zorgde dit toch voor wat extra zenuwen , maar van bij de start kon ik me telkens bij de eerste 10 houden op de binnenstraten van houffalize .

Blijkbaar was parcour zelfde als vorig jaar en wist ik precies waar vooraan te zitten toen we het bos indoken en bij de eerste klimkilometers kon ik me dan ook bij de eerste 3 houden .

had eerst een klein gaatje met Olivier maar op stukje straat sloten aantal renners terug aan .

Bij de eerst volgende klim was olivier ervandoor en zat ik samen met 4 metgezellen in de achtervolging . Zo toch een 25km kunnen samen rijden tot er brugje was waar we moeste lopen ik moest passen bij de 3 junioren bij me .

De volgende 10km samen met Lionel afgewerkt ,deze 10km gingen lastiger, parkoer bolde ook niet goed hier met vele hoge gras en begroeide bospaden .

tot ik de laatste 15km alleen kwam te zitten , tempo hoog houden was men doel en dit lukte aardig , kreeg terug men ritme te pakken en kon nog steeds mijn 3 voorgangers zien rijden op 200m voor me , de klimmen leek ik korter te komen maar bij singeltracks verloor ik terug wat terrein .

Toen ik laatste 5km niemand achter me zag heb ik op zekerheid gereden , ik wist dat ik 1ste Master 1 was dus risico's nemen leek me dom , en zonder fouten was de winst een zekerheid .

Op 400m van de streep reed ik nog lek op stukje mooi gemaaid gras dus moest ik nog 300m lopen opt einde , maar goed dat dit niks veranderde aan de uitslag !

Na vorig jaar terug winst hier in houffalize deed deugd en zo podium geef extra motivatie voor de toekomst , volgende 3weken is het xc tijd met langdorp en vooral eupen waar ik wel zin in heb !

carlo

bottom of page