top of page

Tevreden afsluiter van flanderscup in Langdorp.

Fabio,

Zondag 31 augustus afgereisd naar langdorp voor de laatste flanderscup van het jaar.

tijdens de verkenning voelden de benen al goed en had ik er wel veel zin in. Het parcours met vele klimmen en snelle afdalingen lag er ook goed bij.

Na een stevige opwarming samen met men broer maakte we ons klaar voor de start van een toch wel zeer mooie maar zware omloop.

De start verliep voor mij prima, en kende daarna ook een zeer goede eerste ronde.

Heb heel de wedstrijd kans gemaakt op een 4e plaats , maar in de laatste ronde moest ik op de lange klim net teveel meters prijs geven. In de laatste vlakke 500m maakte ik nog bijna terug de aansluiting om een sprint voor de 4de plaats, net toen ik de aansluiting maakte was er een tragere rijder die vlak voor de laatste rechte lijn me niet op tijd kon doorlaten waardoor ik vast zat en mijn snelle eindsprint niet kon benutten.

Toch zeer tevreden finishte ik op een 6e plaats , wat ook teveneens mijn plaats was in het klassement van de flanderscup & vlaams kampioenschap.

Carlo,

Met veel ambitie stond ik aan de start op de 2de rij , maar bij de eerste bocht sloeg het noodlot al toe. Ik werd onopzettelijk van mijn fiets geduwd waardoor ik ten val kwam.

De klap was hard en het duurde even voor ik terug recht kwam. Er was gelukkige geen schade aan de fiets. Terwijl ik terug op mijn fiets sprong draaide ik de knop in mijn hoofd om en besloot er terug de gas op te leggen.

De eerste startlus was moeilijk doordat ik telkens gevangen zat achter tragere rijders , zo moest ik telkens op de tussenstukken vol doorgaan om plaatsen goed te maken.

Al snel schoof ik meer en meer op naar voren en kreeg zelfs hulp van teammate Yannick die 1 klim voor zen rekening nam.

De benen bleven goed draaien en kregen het pas in de laatste 10min moeilijk.De laatste ronde had ik geen idee welke positie ik toen had, maar deze kon ik wel behouden , en eenmaal over de fiinish , veraste ik mezelf met een 10de plaats waar zeker naar de omstandigheden tevreden kan om zijn.

bottom of page