top of page

2 de in Rhisnes !

Koers op woensdag ,

Omdat we nu onder stoom zijn wil ik graag zoveel mogelijk koersen meenemen voor het seizoenseinde .

Het deelnemersveld was kleiner en op toch een pittig rondje was dit natuurlijk meer ons ding .

Eerst dachten we er nog aan om ons wat rustig te houden maar eenmaal we 2 rondjes in de benen hadden voelde ik de drang om mee te springen en samen met Fabio de koers hard te maken .

Zit je mooi verscholen in het peloton is het tempo makkelijk maar wil je telkens meedoen van voor om in de juiste ontsnapping te geraken doet het toch pijn na een tijdje .

Omdat Fabio in zijn Belgische trui goed opviel kregen we geen duimbreedte ruimte en dit zorgde voor een gesloten wedstrijd , telkens we hard doortrokken was het precies een bom die afging in het peloton en werd er gelijk gekke achter ons gereden . Omdat er op 5 ronden van het einde enkele renners wat voorsprong hadden gekregen vlak na een aanval van ons beide besloot ik om tempo te maken om deze renners terug te halen .

Ik zette me een aantal stukken op kop en probeerde een hoog tempo te maken om de ontsnapte renners bij te halen , eerst dacht ik 2 man , dit ging lukken tot ik in de verte nog iemand zag rijden . Was dit ook een ontsnapte renner of gewoon een gedubbelde , ik bleef tempo maken en lanceerde Fabio op 1km van de meet .

Fabio vertrok gelijk een raket en ging 50 per uur op een klim van 3% wind tegen . hij reed iedereen los uit het wiel en kon zo voor blijven op het peloton . Maar hij kwam jammer genoeg 50m te kort op de ontsnapte renner en moest zo tevreden zijn met een 2de plaats .

bottom of page